RAKAN MAYA PRINCESS

Monday, March 17, 2014

PUASA SUNAT VS PUASA GANTI

panjang nye tajuk entry hr ni.. hihihi.. ana just nk share dilema yang timbul utk wanita... kt kn tau gak kan utk tambah ilmu and utk jd amalan kt.. so ini jawpn yg ana dpt dari pembacaan ana.. 

kita boleh niat puasa ganti(qadha) dan in shaa allah dapat pahala puasa sunat juga... kita boleh gak niat puasa sunat yang khusus yang ada ms tertentu tu.. then puasa ganti tu kt wat hr lain.. 

tp selalu kt pun keliru kan boleh ke kt gabung niat puasa kan...  ni jwpn yang ana dapat "niat satu saja..kalu nak puasa wajib, niat puasa wajib je dl...kalu niat sunat tak dapat yang wajib.. tapi tak boleh niat dua2 sekali..."

hal ni ada banyak pendapat yer... jika anda ada pendapat lain, silakan... pilih yang mana anda yakin... jangan berbalah atas hal2 ada khilafnye ni... 




YA ALLAH, ENGKAU BERI LAH PETUJUK KEPADA KAMI DIMANA KEDUDUKAN MH370.. JIKA TELAH TENGGELAM DIDASAR LAUT ENGKAU TIMBULKANLAH... JIKA JATUH DI DASAR BUMI ENGKAU TUNJUKKANLAH.. JIKA MASIH DI AWAN BIRU ENGKAU TURUNKANLAH.. SESUNGGUHNYE ENGKAU YANG MAHA MENGETAHUI APA YANG TERBAIK UNTUK SEKALIAN ALAM INI.. AMIN YA RABBAL ALAMIN
Post a Comment